Verkoop: ontzorging in uw eigen tempo

Afscheid nemen van het oude, je voorbereiden op iets nieuws: het verkopen van een woning is ingrijpend en voor de meeste mensen geen dagelijkse kost. Dat begrijpen wij.

We nemen de tijd voor u en ondersteunen u in alle aspecten van de verkoop. Van het adviseren over een verantwoorde verkoopprijs en het regelen van bezichtigingsafspraken tot het controleren van de stukken en de begeleiding bij de notaris. Volledige ontzorging in uw eigen tempo.

Hoe werkt het?

 
Stap 1: Kennismaken met u en uw huis

Wij kunnen u het beste ondersteunen als we horen wat u wilt en wat uw wensen zijn. Daarom nemen we alle tijd voor u. Om uw woning te bekijken én te luisteren naar wat u te vertellen heeft. In het kennismakingsgesprek komen naast uw woonervaringen ook de praktische zaken aan de orde, zoals:
- wat zijn de voorzieningen in de omgeving?
- is het parkeren vergunningsplichtig?
- wat is de bestemming van de grond in de buurt van de woning?

Daarnaast leggen we u rustig de verkoopprocedure uit en beantwoorden uw vragen.  
   




 
Stap 2: Bepalen vraagprijs en verkooptarief

Na het kennismakingsgesprek stellen we een offerte op. Pas dan hebben we immers een goed beeld van de mogelijkheden. We adviseren u over de goede, verantwoorde vraagprijs en u krijgt ons verkooptarief. Wij offreren altijd een tarief op maat gemaakt voor u.
   
Stap 3: Woning in de verkoop zetten 

Als we uw woning ‘op de markt zetten’, moet die er natuurlijk op haar best uitzien. We helpen u bij het ‘verkoopklaar’ maken en het op een goede manier stylen en presenteren van uw woning. Uw woning komt met ons media-pakket hoger op de Funda-resultatenlijst bij een zoekopdracht. Een van redenen van ons succes zijn onze opvallende knaloranje tuinborden en posters. Daarmee valt uw woning meteen op! 
   
Stap 4: Bezichtigingen organiseren

Samen plannen we de bezichtigingen van uw huis. U hoeft niet zelf aanwezig te zijn. Uiteraard is wel altijd een van onze makelaars aanwezig. Bij de bezichtigingen vertellen wij potentiële kopers enthousiast over uw positieve woonervaringen. Maar we zijn ook eerlijk en open over eventuele nadelen of gebreken – klachten en bezwaren achteraf zijn voor niemand prettig. Na iedere bezichtiging brengen wij u op de hoogte van het verloop ervan.
   
Stap 5: Onderhandelen en verkopen

Zodra een potentiële koper een bod op uw huis doet, bespreken we dit direct met u. Een bieding is niet alleen een geldbedrag, maar kent vaak ook voorwaarden. Bijvoorbeeld een bouwkundige keuring of de gewenste datum van oplevering. Het onderhandelen over de bieding duurt meestal 1 à 2 dagen (soms sneller) en is een spannend moment. Vandaag de dag worden ook veel woningen per inschrijving verkocht. Onze makelaars kennen het klappen van de zweep en staan u bij. Pas als op alle belangrijke punten overeenstemming is bereikt, tekent u de verkoopovereenkomst. Uw huis is dan verkocht!
   
Stap 6: Overdracht 

Zodra de opleverdatum nadert, stuurt de notaris u een concept-akte van levering en een notariële eindafrekening. In die afrekening is ook de factuur van Stefan de Vries Makelaar verwerkt. We controleren de akte zorgvuldig. De daadwerkelijke overdracht bestaat uit een gezamenlijke eindinspectie (afschouw) met de koper, zijn makelaar en u. Daar inspecteren alle partijen of alles nog conform afspraak is en worden de meterstanden opgenomen. 
   
Stap 7: Na de verhuizing

Na de overdracht is de verkoopopdracht voltooid. Gefeliciteerd! U heeft uw woning verkocht. Heeft u later nog vragen, dan kunt u ons altijd bereiken. Wij bewaren het hele dossier conform de AVG-regels en kunnen zodoende bijvoorbeeld de meterstanden zo weer opzoeken. 

 
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring